فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

آموزش مقدماتی C#

منو ها:

منوها جزتفکیک ناپذیرهر برنامه ی خوب محسوب می شوند و راهی راحت و پرکاربرد برای دسترسی کاربر به تمام قسمتهای برنامه را فراهم می کنند. برای مثال برنامه ی ویژوال استودیو با استفاده ازمنوها، به برنامه نویس این امکان را می دهد که به راحتی به ابزار های این محیط دسترسی داشته باشد و بتواند از آن ها استفاده کند. همچنین در محیط کد نویسی با استفاده از منوهای فرعی می توانید به راحتی اعمالی مانند کات کردن، کپی کردن، ویا جستوجو در بین کدها را انجام دهید.
در این فصل نحوه ایجاد منو در برنامه های ویژوال C# را بررسی خواهیم کرد. در طی فصل نحوه ی ایجاد و مدیریت منوها و زیرمنوها و همچنین نحوه ایجاد منوهای فرعی در یک برنامه را مشخص خواهید کرد. ویژوال C# دو نوع کنترل برای کار با منوها در جعبه ابزار خود دارد که در این فصل هر دوی آنها را بررسی خواهیم کرد.

در این فصل:

           با نحوه ی ایجاد منوها آشنا خواهید شد.
           با نحوه ی ایجاد زیرمنوها آشنا خواهید شد.
           چگونگی استفاده از منوهای فرعی را مشاهده خواهید کرد.

درک ویژگیهای یک منو:

کنترلی که در ویژوال استودیو برای ایجاد منو در برنامه مورد استفاده قرار می گیرد، MenuStrip نام دارد. این کنترل دارای چندین ویژگی کلیدی است. اولین و مهمترین ویژگی این است که به وسیله آن می توانیدبه سرعت و به راحتی منوها و زیر منوهای مورد نیاز در برنامه را ایجاد کنید.
منوهایی که به وسیله این کنترل ایجاد می کنید علاوه بر متنی که برای هر منو نمایش می دهد، می توانند شامل تصویر، کلید دسترسی، شورت کات و یا حتی به صورت گزینه ی قابل انتخاب باشند.

تصاویر:

حتما تاکنون تصاویر کنار منوها در برنامه های ویندوزی مانند Word ویا حتی خود ویژوال استودیو مشاهده کرده اید. تا قبل از ویژوال استودیو برنامه نویسان برای نمایش تصویر در کنار منوهای خود یا باید حجم زیادی از کد را در برنامه وارد کرده و یا از کنترلهای شخص – ثالث استفاده می کردند. اما در ویژوال استودیو برای هر گزینه ی منو، یک خاصیت Image نیز در نظر گرفته شده است که می توانید به وسیله آن تصویری را معین کنید تا در کنار منو نمایش داده شود.

کلیدهای دسترسی:

یک کلید دسترسی به کاربر اجازه می دهد که با فشار کلید Alt وآن کلید در صفحه کلید، به منو دسترسی پیدا کند. کلیدهای دسترسی برای هرمنو به صورت یک حرف هستند که در نام منو با یک زیر خط مشخص می شوند. هنگامی که کلید Alt همراه با کلید دسترسی منو در صفحه کلید فشار داده شد، منوی مربوطه در صفحه نمایش داده می شودو کاربر می تواند به وسیله کلیدهای مکان نما بین گزینه های منو جا به جا شود.

شورت کات ها:

به وسیله شورت کات ها می توانید بدون اینکه منوی مورد نظررا نمایش دهید، گزینه ای را از آن انتخاب کنید. شورت کات ها به صورت ترکیب یک کلید کنترلی همراه با یک کلید اصلی است، مانند شورت کات Ctrl + X برای کات کردن یک متن.

علامت تیک:

علامت تیک، علامتی است که در کنار بعضی از منوها به جای عکس قرار می گیرد و مشخص می کند که این گزینه هم اکنون انتخاب شده و یا در حال استفاده است. برای مثال اگر منوی View را از ویژوال استودیو انتخاب کرده و سپس به زیر منوی ToolBars بروید، نام تمام نوار ابزارهای موجود در ویژوال استودیو را مشاهده خواهید کرد که کنار بعضی از آنها یک علامت تیک قرار گرفته است. وجود این علامت در کنار یک گزینه به این معنی است که نوار ابزار مربوط به آن گزینه هم اکنون در ویژوال استودیو نمایش داده شده است.
شکل زیر ویژگی هایی که یک منو می تواند داشته باشد را نمایش می دهد. همانطور که مشاهده می کنید، این منوی نمونه علاوه بر تمام ویژگی هایی که ذکر کردیم یک منوی جدا کننده نیز دارد. یک منو جدا کننده به صورت یک خط افقی نمایش داده می شود و برای دسته بندی گزینه های مرتبط به هم درمنو به کارمی رود.

شکل بالا منوی برنامه را در زمان اجرای برنامه نمایش می دهد. این منو .................

موضوعات مرتبط: آموزش مقدماتی C# ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 16 شهريور 1393برچسب:, | 8:1 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon